Handelsbetingelser

Webshoppen www.morfarsværksted.dk ejes og drives af:

Morfars værksted
v/Marianne W. Berthelsen
Meransletten 31
3630 Jægerspris

CVR: 43138790

Tlf: +45 24 65 38 31
kontakt@morfarsvaerksted.dk

Etableringsår: 21. marts 2022

VAREBESTILLING
Du modtager en ordrebekræftelse på mail, når din bestilling er gennemført og klar til at blive behandlet.
Opdager du en fejl i din ordrebekræftelse, beder vi dig kontakte os på e-mail hurtigst muligt: kontakt@morfarsvaerksted.dk eller telefon: +45 24653831. Herved kan fejlen blive rettet inden afsendelse fra vores lager.

Når først du har modtaget en mail om, at ordren er pakket og afsendt fra vores lager, er det ikke længere muligt at rette i ordren.

BETALING
Vi modtager betaling med:
– Dankort
– VISA/Dankort
– Mastercard
– Mobilepay.

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes og der opkræves ikke betalingsgebyr, når du handler hos Morfarsværksted.dk.
Vi kan aldrig hæve et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Alle priser på webshoppen er i danske kroner (DKK) og incl. 25% moms.

Vores webshop benytter en godkendt betalingsserver (OnPay), der er PCI-DSS certificeret (Payment Card Industry – Data Security Standard). På denne måde er du godt sikret, så du roligt kan handle hos os, da ingen uvedkommende kan læse dine oplysninger. Vi gemmer på intet tidspunkt dine kortoplysninger.

FRAGT OG LEVERING
Vi bestræber os på at pakke og afsende din ordre senest den først kommende hverdag efter modtagelsen. Leveringstid er normalt indenfor 2-4 hverdage.

Når din ordre er afsendt, vil du modtage en mail med ”Track and Trace” nummer, så du kan følge din pakke.

Vi sender kun til pakkeshops og adresser i Danmark. For levering til andre lande end Danmark samt til Færøerne og Grønland, skriv venligst en mail med din bestilling og kontaktoplysninger til kontakt@morfarsvaerksted.dk. for nærmere aftale.

Vi tilbyder forsendelse med GLS og PostNord. Desuden tilbyder vi mulighed for afhentning af din ordre på vores lager i Jægerspris efter nærmere aftale (se ”Afhentning på vores lager”)

Fragtomkostningen afhænger af den valgte leveringsmetode.

Forsendelsesomkostningerne ved levering er:
Pakkeshop: 49 kr
Levering til hjemmeadressen: 59 kr.
Afhentning kr. 0,-

Morfarsværksted.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos de pågældende fragtfirmaer, fx i forbindelse med juletid, hvor der kan forekomme lidt længere leveringstid.

Ved bestillingsvarer, vil du modtage besked om den forventede leveringsdato pr. mail.

Det er ikke Morfars Værksteds ansvar at holde modtageren orienteret om pakkens levering såfremt at email og/eller telefonnummer ikke er indtastet korrekt ved køb på vores webshop. Husk derfor altid at tjekke at dine oplysninger er korrekte når du handler.

Afhentning på vores lager (gratis)
Du kan afhente dine varer omkostningsfrit på vores lager: Morfars værksted, Meransletten 31, 3630 Jægerspris, når ordren er pakket og klar. Vi sender dig en mail/sms, så snart vi har ekspederet din ordre, så vi kan aftale et passende tidspunkt for afhentning.

Vi trækker først pengene, når din ordre er færdig ekspederet og klar til afhentning.

Beskadiget indhold / Fragtskader
Vi gennemgår alle varer inden afsendelse. Skulle det alligevel ske, at din vare bliver væk eller beskadiget under transporten, er vi ansvarlige for refundering eller forsendelse af ny vare.

Modtager du en beskadiget vare, så kontakt os venligst hurtigst muligt på kontakt@morfarsvaerksted.dk eller telefon +45 24 65 38 31, og gerne indenfor 24 timer fra modtagelsen.

Vi beder dig sende dokumentation for skaden, da du er ansvarlig for at dokumentere varens/pakkens tilstand ved modtagelse. Dette gøres ved at tage et billede af varen i original emballage, et billede af den/de skadede varer, og et billede af pakkelabelen.
Dette skal Morfars værksted bruge ved en eventuel erstatningssag.

HVIS DU FORTRYDER DIT KØB (Fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos www.morfarsvaerksted.dk
Det betyder 14 dage til at meddele at du fortryder købet og herefter 14 dage til at sende varen retur.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
– har modtaget dine varer, eller
– har modtaget den sidste vare, hvis du har fået leveret en ordre med flere varer enkeltvis

Du skal inden 14 dage fra modtagelse, meddele os at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved at skrive til vores e-mail: kontakt@morfarsvaerksted.dk eller ved at ringe til os på telefon +45 24 65 38 31
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Linket finder du medsendt din ordrebekræftelse og under ”Returnering”.

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, eller at undlade at afhente pakken i pakkeshoppen, uden samtidig at give os tydelig besked om dette.

Bemærk! Ved ordre på specialvarer, der produceres på bestilling, frafalder fortrydelsesretten. Der er dog fortsat reklamationsret på dine varer jf. Købelovens bestemmelser herom.

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette gælder også, hvis du kun ønsker at returnere dele af dit køb.

Omkostninger til returnering skal du selv afholde og du bærer risikoen for varen indtil vi modtager den. Varer der går tabt under returnering, kan vi desværre ikke kompensere.

Pak derfor varen forsvarligt ind og gem postkvittering og Track &Trace nummer som din dokumentation for, at varen er sendt retur til os.

Alle returvarer sendes til nedenstående adresse:
Morfars værksted
Meransletten 31
3630 Jægerspris
mrk: returvare

Beskriv venligst, hvorfor varen returneres ved at benytte vores standard fortrydelsesformular, og vedlæg venligst (hvis muligt) også en kopi af din faktura/ordrebekræftelse, for hurtigere ekspedition. Vores standard fortrydelsesformular findes her (link)

Vi modtager kun pakker der sendes direkte til adressen (ikke pr. efterkrav eller uden omdeling)
Personlig returnering på adressen er også mulig, men kun efter aftale på mail: kontakt@morfarsvaerksted.dk.

Tilbagebetaling
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå vares art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Er varen prøvet udover beskrivelsen herover, betragter vi den som brugt, og du vil ved fortrydelse af købet kun få en del eller intet af købsbeløbet retur – afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Når vi har modtaget og efterset returvaren, refunderer vi købsprisen til samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved købet, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Har du spørgsmål i forbindelse med tilbagebetalingen, så skriv på: kontakt@morfarsvaerksted.dk.

Mangelfuld eller forkert vare
Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du hurtigst muligt kontakte os på mail: kontakt@morfarsvaerksted.dk. Når du kontakter os skal du oplyse ordrenummeret og beskrive, hvad der er galt med varen mv.
Herefter kontakter vi dig hurtigst muligt for nærmere aftale.

Vi tilbagebetaler købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur.

REKLAMATION
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Bemærk! Alle varer købt hos www.morfarsværksted.dk er håndlavede og kan derfor variere en smule i både form og farve fra billederne i shoppen, uden at dette er en fejl.

Hvis du ønsker at indgive en reklamation, har vi brug for så detaljeret en beskrivelse af problemet som muligt, på e-mail til: kontakt@morfarsvaerksted.dk eller ring på +45 24 65 38 31. Det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, afholder Morfars Værksted dine fragtomkostninger i rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du har ansvaret for varen indtil vi modtager den.

Gem postkvittering og Track &Trace nummer, som din dokumentation for, at varen er sendt retur til os.
Vi modtager kun pakker der sendes direkte til adressen (ikke pr. efterkrav eller uden omdeling)

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Returadressen er:
Morfars værksted
Meransletten 31
3630 Jægerspris

KLAGEMULIGHEDER
Hvis du vil klage over dit køb, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her

Handelsbetingelserne er opdateret d. 25-01-2024

Vi bruger cookies, for at give dig den bedst mulige oplevelse af vores webside. Ved godkendelse accepterer du brugen af cookies. Mere information

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk