Handelsbetingelser
Returnering og reklamation
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos www.morfarsværksted.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du modtog din vare. Har du fået leveret en ordre med flere varer enkeltvis, gælder fristen fra den dato, hvor du modtog sidste vare.
Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, eller at undlade at afhente pakken i pakkeshoppen, uden samtidig at give os tydelig besked om dette.
Hvis du fortryder dit køb, skal du derfor kontakte os senest 14 dage efter modtagelsen af din pakke på mail: kontakt@morfarsvaerksted.dk og gøre os opmærksom på, at du gerne vil anvende din fortrydelsesret.
Herefter returneres pakken uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette gælder også, hvis du kun ønsker at returnere dele af dit køb.
Bemærk! Ved bestilling af specialvarer, der produceres på bestilling, frafalder fortrydelsesretten. Der er dog fortsat reklamationsret på dine varer jf. Købelovens bestemmelser herom.
Returnering
Alle returvarer sendes til nedenstående adresse.
Personlig returnering på adressen er også mulig, men kun efter aftale på mail: kontakt@morfarsvaerksted.dk.
Morfars værksted
Meransletten 31
3630 Jægerspris
mrk: returvare
Beskriv venligst hvorfor varen returneres ved at benytte vores standard fortrydelsesformular, og vedlæg venligst også en kopi af din faktura, for hurtigere ekspedition.
Vores standard fortrydelsesformular findes her (link)
Hvis du vælger at returnere en vare, skal du selv betale for fragten af den returnerede vare og du har ansvaret for varen indtil vi modtager den. Pak derfor varen forsvarligt ind – vi anbefaler, at du så vidt muligt anvender den originale emballage.
Gem postkvittering og Track &Trace nummer som din dokumentation for, at varen er sendt retur til os.
Vi modtager kun pakker der sendes direkte til adressen (ikke pr. efterkrav eller uden omdeling)
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Du får ikke leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Tilbagebetaling
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå vares art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Er varen prøvet udover beskrivelsen herover, betragter vi den som brugt, og du vil ved fortrydelse af købet kun få en del eller intet af købsbeløbet retur – afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Når vi har modtaget og efterset returvaren, refunderer vi købsprisen til samme betalingskort, som blev anvendt ved købet, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Der kan gå et par dage, før du kan se beløbet på kontoen.
Har du spørgsmål i forbindelse med tilbagebetalingen, så skriv på: kontakt@morfarsvaerksted.dk.
Mangelfuld eller forkert vare
Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du hurtigst muligt kontakte os på mail: kontakt@morfarsvaerksted.dk. Når du kontakter os skal du oplyse ordrenummeret og beskrive, hvad der er galt med varen mv.
Herefter kontakter vi dig hurtigst muligt for nærmere aftale.
Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur.
Reklamation
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Bemærk! Alle varer købt hos www.morfarsværksted.dk er håndlavede og kan derfor variere en smule i både form og farve fra billederne i shoppen, uden at dette er en fejl.
Hvis du ønsker at indgive en reklamation, er det første, du skal gøre, at sende os en e-mail til: kontakt@morfarsvaerksted.dk, der indeholder en beskrivelse og gerne billeder af problemet. Vedhæft også en kopi af fakturaen.
Vi beder dig om at fuldføre denne proces, før du returnerer produktet eller produkterne.
Reklamation over fejl og mangler skal meddeles indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi modtager kun pakker der sendes direkte til adressen (ikke pr. efterkrav eller uden omdeling)
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Returadressen er:
Morfars værksted
Meransletten 31
3630 Jægerspris
Du har ansvaret for varen indtil vi modtager den.
Gem postkvittering og Track &Trace nummer, som din dokumentation for, at varen er sendt retur til os.
Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr