Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Webshoppen www.morfarsværksted.dk ejes og drives af:

Morfars værksted v/Marianne W. Berthelsen
Meransletten 31
3630 Jægerspris

CVR: 43138790

Tlf: +45 24 65 38 31
kontakt@morfarsvaerksted.dk

Varebestilling
Du kan bestille varer online på det tidspunkt af døgnet du ønsker.
Undtagelsen kan være i tilfælde, hvor webshoppen skal vedligeholdes og opdateres.

Når din bestilling er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse på mail, der bekræfter dit køb og viser den samlede købspris. Dette er bevis på, at din bestilling er modtaget og klar til at blive behandlet.

Vi bestræber os på at pakke og sende din ordre afsted, senest dagen efter modtagelsen.
Ved bestilling afgivet på offentlige fri- eller helligdage, behandles denne den først kommende hverdag.

Hvis du opdager en fejl i din ordrebekræftelse, efter at du har modtaget den, skal du hurtigst muligt kontakte os på e-mail: kontakt@morfarsvaerksted.dk eller telefon: +45 24653831.

Når først du har modtaget en mail om, at ordren er pakket og afsendt fra vores lager, er det ikke længere muligt at rette i ordren.

Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, VISA, Mastercard, og Mobilepay.
Det er også muligt at betale via bankoverførsel (se under ”Betaling via. Netbank” nedenfor).
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes og der opkræves ikke betalingsgebyr, når du handler hos Morfarsværksted.dk. Vi kan aldrig hæve et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Alle priser på webshoppen er i danske kroner (DKK) og incl. 25% moms.
Når du kommer varer i indkøbskurven vil omkostningerne til fragt og evt. gebyrer fremgå, således at du kender hele den samlede og gældende pris, inden du bestiller.

Vi forbeholder os ret til at ændre priser på vores varer uden varsel, men du kan altid regne med at den gældende pris for dit køb er den, der er indgået ved handlen.

Vores webshop benytter en godkendt betalingsserver (OnPay), der er PCI-DSS certificeret (Payment Card Industry – Data Security Standard). På denne måde er du godt sikret, så du roligt kan handle hos os, da ingen uvedkommende kan læse dine oplysninger. Vi gemmer på intet tidspunkt dine kortoplysninger.

Betaling via. Netbank:
I særlige tilfælde og efter forudgående aftale, kan du bestille dine varer pr. mail på kontakt@morfarsvaerksted.dk. og efterfølgende betale via. bankoverførsel.
Ved forudbetaling via. bankoverførsel til Morfarsværksted.dk, skal vi gøre opmærksom på, at din retsstilling er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling, idet du ikke er omfattet af indsigelsesordningen.

Der kan overføres betaling via netbank til konto i Danske bank på:
Reg.nr. 3409  Kontonr. 13419833

Bemærk! Vi sender ordren så snart betalingen er registreret i banken, med tydelig navn på indbetaler og ordrenummer.

Copyright
Produktnavne, logoer mv. er registrerede varemærker tilhørende de respektive rettighedshavere.

Fragt og levering
Vi ekspederer din ordre hurtigst muligt og leverer normalt indenfor 2-5 hverdage.
Når din ordre er afsendt, vil du modtage en mail med ”Track and Trace” nummer, så du kan følge din pakke.

Vi benytter enten GLS eller PostNord til forsendelser og sender kun til pakkeshops og adresser i Danmark. Du kan også vælge at afhente din ordre på vores lager i Jægerspris efter nærmere aftale (se ”Afhentning på vores lager”)
For levering til andre lande end Danmark samt til Færøerne og Grønland, skriv venligst en mail med din bestilling og kontaktoplysninger til kontakt@morfarsvaerksted.dk. for nærmere aftale.

Fragtomkostningen afhænger af den valgte leveringsmetode og leverandør.

Forsendelsesomkostningerne ved levering er:
Pakkeshop: 49 kr
Levering til hjemmeadressen: 59 kr.
Afhentning kr. 0,-

Morfarsværksted.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos de pågældende fragtfirmaer, fx i forbindelse med juletid, hvor der kan forekomme lidt længere leveringstid.

Ved bestillingsvarer, vil du modtage besked om den forventede leveringsdato pr. mail.

Afhentning på vores lager (gratis)
Du kan afhente dine varer omkostningsfrit på vores lager: Morfars værksted, Meransletten 31, 3630 Jægerspris, når ordren er pakket og klar. Vi sender dig en mail/sms, så snart vi har ekspederet din ordre, med besked om hvornår du kan hente den.
Denne løsning vælger du til ved bestillingen på www.morfarsværksted.dk. og vi trækker først pengene, når din ordre er færdig ekspederet og klar til afhentning.

Beskadiget indhold / Fragtskader
Vi gennemgår alle varer inden afsendelse. Skulle det alligevel ske, at din vare bliver væk eller beskadiget under transporten, er vi ansvarlige for refundering eller forsendelse af ny vare.

Modtager du en beskadiget vare, så kontakt os venligst så hurtigt som muligt på kontakt@morfarsvaerksted.dk eller telefon 24653831, og gerne indenfor 24 timer fra modtagelsen.
Vi beder dig sende dokumentation for skaden, da du er ansvarlig for at dokumentere varens/pakkens tilstand ved modtagelse. Dette gøres ved at tage et billede af varen i original emballage, et billede af den/de skadede varer, og et billede af pakkelabelen.
Dette skal Morfars værksted bruge ved en eventuel erstatningssag.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos www.morfarsværksted.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du modtog din vare. Har du fået leveret en ordre med flere varer enkeltvis, gælder fristen fra den dato, hvor du modtog sidste vare.
Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, eller at undlade at afhente pakken i pakkeshoppen, uden samtidig at give os tydelig besked om dette.

Hvis du fortryder dit køb, skal du derfor kontakte os senest 14 dage efter modtagelsen af din pakke på mail: kontakt@morfarsvaerksted.dk og gøre os opmærksom på, at du gerne vil anvende din fortrydelsesret.
Herefter returneres pakken uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette gælder også, hvis du kun ønsker at returnere dele af dit køb.

Bemærk! Ved bestilling af specialvarer, der produceres på bestilling, frafalder fortrydelsesretten. Der er dog fortsat reklamationsret på dine varer jf. Købelovens bestemmelser herom.

Returnering
Alle returvarer sendes til nedenstående adresse.
Personlig returnering på adressen er også mulig, men kun efter aftale på mail: kontakt@morfarsvaerksted.dk.

Morfars værksted
Meransletten 31
3630 Jægerspris
mrk: returvare

Beskriv venligst hvorfor varen returneres ved at benytte vores standard fortrydelsesformular, og vedlæg venligst også en kopi af din faktura, for hurtigere ekspedition.
Vores standard fortrydelsesformular findes her (link)

Hvis du vælger at returnere en vare, skal du selv betale for fragten af den returnerede vare og du har ansvaret for varen indtil vi modtager den. Pak derfor varen forsvarligt ind – vi anbefaler, at du så vidt muligt anvender den originale emballage.
Gem postkvittering og Track &Trace nummer som din dokumentation for, at varen er sendt retur til os.

Vi modtager kun pakker der sendes direkte til adressen (ikke pr. efterkrav eller uden omdeling)

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Du får ikke leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Tilbagebetaling
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå vares art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Er varen prøvet udover beskrivelsen herover, betragter vi den som brugt, og du vil ved fortrydelse af købet kun få en del eller intet af købsbeløbet retur – afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Når vi har modtaget og efterset returvaren, refunderer vi købsprisen til samme betalingskort, som blev anvendt ved købet, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Der kan gå et par dage, før du kan se beløbet på kontoen.
Har du spørgsmål i forbindelse med tilbagebetalingen, så skriv på: kontakt@morfarsvaerksted.dk.

Mangelfuld eller forkert vare
Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du hurtigst muligt kontakte os på mail: kontakt@morfarsvaerksted.dk. Når du kontakter os skal du oplyse ordrenummeret og beskrive, hvad der er galt med varen mv.
Herefter kontakter vi dig hurtigst muligt for nærmere aftale.
Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur.

Personlige oplysninger
Oplysninger afgivet til www.morfarsværksted.dk videresælges ikke til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at kunne håndtere og levere din ordre, har vi brug for:
dit navn,
din adresse,
dit telefonnummer,
din mailadresse.

Vi registrerer oplysningerne og videregiver kun dem, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Morfarsværksted.dk og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne automatisk slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi samarbejder herudover med nogle få andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Er du tilmeldt vores nyhedsbrev gemmer vi på din e-mail. Listen ligger hos Mailchimp, et mailprogram, vi bruger til at sende nyhedsbreve ud med og de efterlever også retningslinjerne omkring GDPR.

Den dataansvarlige i Morfarsværksted.dk er ejer Marianne Berthelsen, som kan kontaktes på kontakt@morfarsvaerksted.dk

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Du har ret til at få oplyst og indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig.
Som registreret hos Morfarsværksted.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@morfarsvaerksted.dk.

Hvis du mener, vi har overtrådt reglerne for behandling af dine personoplysninger, kan du klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, Tlf. 33193200 eller dt@datatilsynet.dk.

Reklamation
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Bemærk! Alle varer købt hos www.morfarsværksted.dk er håndlavede og kan derfor variere en smule i både form og farve fra billederne i shoppen, uden at dette er en fejl.

Hvis du ønsker at indgive en reklamation, er det første, du skal gøre, at sende os en e-mail til: kontakt@morfarsvaerksted.dk, der indeholder en beskrivelse og gerne billeder af problemet. Vedhæft også en kopi af fakturaen.
Vi beder dig om at fuldføre denne proces, før du returnerer produktet eller produkterne.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi modtager kun pakker der sendes direkte til adressen (ikke pr. efterkrav eller uden omdeling)

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Returadressen er:

Morfars værksted
Meransletten 31
3630 Jægerspris

Du har ansvaret for varen indtil vi modtager den.
Gem postkvittering og Track &Trace nummer, som din dokumentation for, at varen er sendt retur til os.

Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her

Vi bruger cookies, for at give dig den bedst mulige oplevelse af vores webside. Ved godkendelse accepterer du brugen af cookies. Mere information

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk